Ügyintézés
Egészségszámla nyitás
Adatváltozás
A Pmt. törvény értelmében az ügyfélazonosítás elvégzésének hiányában nem tudod használni az egészségkártyád és szolgáltatásokat sem vehetsz igénybe!
Az azonosítást abban az esetben személyesen szükséges elvégezni, ha az igényelt szolgáltatás összege meghaladja a 4,5 millió Ft-ot.
Egészségpénztári szolgáltatások használata
Ügyfélportálodon egyszerűen összekötheted a bankkártyád az egészségkártyával, így akkor is vásárolhatsz, ha egészségszámládon nincs pénz, hiszen az a bankkártyáról automatikusan a kellő mértékig feltöltődik. Mivel a Csodakártyás vásárláskor vagy számla ellenértékének beszedésekor pénz érkezik egészségszámládra, így ez befizetésének minősül és minden forintja után jár a 20% adókedvezmény.
Bankkártyás fizetés esetén nem terhel a tranzakciós illeték! Tovább a bankkártyás befizetésre>>
Átutalással: 10918001-00000005-06060007 számlaszámunkra (külföldről: IBAN HU89 1091 8001 0000 0005 0606 0007) fizethetsz be.
A „Közlemény" rovatban kérjük, tüntesd fel neved és tagi azonosítód!
Munkáltatói átutalással: Írásban megbízhatod munkáltatód, hogy nettó munkabéredből havonta vonja le a befizetni kívánt összeget és utalja át az egészségszámládra.
Minden befizetett forint után 20% adókedvezménnyel élhetsz, évi max. 150 ezer Ft-ig, az szja erejéig.
Pénztárunk minden év január végén igazolást küld, amely alapján rendelkezhetsz adóbevallásodban a visszaigénylésről. A NAV az adóbevallás beadását követő 30 napon belül visszautalja az adókedvezmény összegét egészségszámládra, így az újból elkölthető egészségügyi kiadásaidra.
Számlakérés / számla leadás
Termék vásárlásakor (pl. gyógyszer, szemüveg, kontaktlencse, babaápolás cikk, fogkefe, stb…)
Az egészségpénztárra elszámolható terméket bárhol meg lehet vásárolni.
A számlát a Pénztártag/pénztárhoz bejelentett családtag, mint vevő nevére, címére kell kiállíttatni és a Pénztártag tagi azonosítóját is fel kell tüntetni.
Szolgáltatás igénybe vétele esetén (pl. fogorvosi, magánorvosi, dietetikusi, magán kórházi, stb. ellátást fizetünk ki)
Akkor kérhetsz számlát, ha az adott szolgáltatónak van szerződése a Prémium Egészségpénztárral és/vagy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel.
A számlát a Pénztár, mint vevő nevére kell kiállítani: Prémium Egészségpénztár, 1138 Budapest Dunavirág utca 2-6., 18177734-2-41, de a számlán ezen felül mindenképpen fel kell tüntetni a Pénztártag (vagy a pénztárhoz bejelentett családtagja) nevét és tagi azonosítóját is.
A november, december és január hónapokban a számlamennyiség jelentős növekedése miatt a kifizetési határidő megnövekedésével kell számolni. A családi kassza szolgáltatások kifizetési határideje hosszabb.
Ezeket a számlákat az alábbiak alapján lehet azonosítani:
• általában a fejlécben „Elektronikus számla” vagy „E-számla” szerepel, sokszor a számla sorszáma is E betűvel kezdődik,
• a szolgáltatók is elektronikus úton küldik el a vásárlónak, PDF dokumentumban csatolják, vagy elérési linket küldenek a vásárlást követően;
• kötelező kelléke az elektronikus aláírás, melynek érvényességét, hitelességét a Pénztár ellenőrzi.
Egészségkártya
Postai levelezési címedre megküldjük egészségkártyád, amelyet a kézhez vételt követő 60 napon belül aktiválni kell. A kártya az aktiválást követő munkanaptól használható.
Családtag részére kibocsátott társkártyát csak telefonon lehet aktiválni. A kártyát az a személy aktiválhatja, akinek a neve a kártyán szerepel.
Egészségcsomagok
Védőháló szolgáltatáscsomagunk 23 komoly betegség esetén (pl. szívinfarktus, rák) fedezi az egészségügyi kezelés költségét 1 millió forintig.Várólista biztosítás 10 munkanapon belül CT vagy MR vizsgálatokat szervez meg és ezek költségét évi 300 ezer Ft-ig átvállalja. Egynapos sebészeti ellátás keretében évi 300 ezer Ft-ig magánellátásban végeztethetnek el műtéteket a biztosítottak. Kiegészítő diagnosztikai vizsgálatokra vonatkozó biztosítás keretében pedig 10 munkanapon belül kiegészítő diagnosztikai vizsgálatok (pl. labor, röntgen, ultrahang) kerülnek megszervezésre és ezek költségét évi 25 ezer Ft-ig fedezi a biztosítás.
Új! 2022. április 1-től műtéti garancia szolgáltatással bővül a Védőháló, így 300 ezer Ft-ig térít abban az esetben, ha a Védőháló által finanszírozott Egynapos műtéti ellátások során állami háttérintézménybe kell szállítani további ellátásra.
Ha előfizetője vagy a Védőhálónak, egy évnél idősebb családtagjaid részére is előfizetheted.
Saját részedre és családtagjaidnak is előfizetheted a Next egészségbiztosítási csomagot, így a biztosító a feltételeknek megfelelően megszervezi és állja az orvosi ellátások költségeit magánrendelőkben, magánkórházakban.
Az ellátási igény bejelentése online lehetséges (szakorvosi vizit, diagnosztikus vizsgálat (labor, ultrahang, röntgen), orvosi másodvélemény). További tudnivalókért kattints a lenti online ikonra.
A 7/24 orvosi segélyvonal és a sürgősségi orvosi vizit telefonon igényelhető. További tudnivalókért és a telefonszámért kattints a lenti telefon ikonra.
Elérhetőségek, kényelmi szolgáltatások
Élj a lehetőséggel és használd az online dokumentum hitelesítést! Ha rendelkezel kormányzati Ügyfélkapu regisztrációval, akkor a pénztárhoz beküldeni kívánt iratot AVDH hitelesítést követően már e-mailen is megküldheted a kapcsolat@premiumpenztarak.hu címre.
További tudnivalók>>
E tevékenység keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését, kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket, továbbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező információkat.
A tudatos fogyasztói társadalom kialakítása, a megalapozatlan, helytelen fogyasztói döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB proaktív pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez, professzionális ügyfélszolgálatot működtet, továbbá társintézményekkel, valamint a civil és a kereskedelmi-szolgáltató szféra szereplőivel működik együtt.
A mindennapi életben hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi Navigátor eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi honlapból, tematikus füzetsorozatból, oktató- és egyperces kisfilmekből, termékválasztást és tudatos döntést segítő alkalmazásokból, valamint mobilapplikációból áll.
A megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett az MNB a panaszos helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt. A budapesti ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is rendelkezésre állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók az MNB-vel együttműködő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez fordulhatnak számos vidéki városban.
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben>>