Már egy hónapja a saját munkakörömben dolgozhatok! Teljes erőbedobással és teljes kapacitással operálunk.
Ahogy a többi egészségügyi intézmény, mi is megpróbáljuk ledolgozni a megnövekedett várólistát. Nem könnyű feladat, a betegek türelmetlenek és félnek attól, hogy jön a következő hullám és nem kerülnek sorra. Mi pedig mindenkinek igyekszünk megfelelni: a betegeknek, a főnökségnek, és a hivatalos szerveknek is. Nyomjuk a gázpedált.
A számos műtét közül, amit végzünk, az egyik leggyakoribb a szürkehályog eltávolítása. Ha a betegség mindkét szemet érinti, záros határidőn belül mindkettőt meg kell operálni. Ilyenkor van egy hivatalosan megszabott időintervallum, amelynek mindenképpen el kell telnie a két műtét között.
Nézzük, hogyan zajlik ez a gyakorlatban: az egyik szemet meg lehet operálni a társadalombiztosítási számlánk terhére, de mi a helyzet a másikkal? Az bizony pénzbe kerül. Mivel a betegek jelentős része fél a következő hullámtól, ezért nem akarnak heteket, vagy akár hónapokat várni a második műtétre. Sajnos sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy saját zsebből fizessék ki az operáció költségeit. Milyen áthidaló lehetőséget tudunk nekik felajánlani? Az egészségpénztári számlát. Ebben az esetben a két műtét között eltelt idő nem nyúlik túl hosszúra, ráadásul a betegnek nem a járványhelyzet miatt eléggé megcsappant pénztárcájából, vagy családi kasszájából hiányzik a pénz.
Egy ilyen műtét után napszemüveget kell viselni, méghozzá olyat, ami polarizált és magas UV védelemmel rendelkezik. A minőséget persze ebben az esetben is meg kell fizetni, de van egy jó hírem: a napszemüveg is fizethető EP számláról! Ugyan nem szürkehályog műtét miatt, de úgy alakult, hogy a lányomnak szüksége volt egy napszemüvegre. Nagyon szépen kérte, ezért rábólintottam, majd megnéztem a honlapon, hogy milyen feltétele van a napszemüveg elszámolhatóságának. Ezekhez a segédeszközökhöz szakorvosi javaslat szükséges. Kerestem letölthető dokumentumként a pénztár által elfogadott javaslatot, de persze milyen az ember? Sehol nem találtam. ? Elmentünk hát egy szemészeti vizsgálatra, és megpróbáltam ott helyben elkérni a szakorvosi javaslatot. Majdnem sikerült... Az orvos ugyanis kérte tőlem a hivatalos, weboldalról letölthető nyomtatványt, amit ugye nem sikerült megszereznem. Ezek után az ambuláns lapra ráírták a javaslatot. Gondoltam, milyen szuper, ezzel is megvolnék. Hurrá! Egyenesben vagyok. Irány az optika, megvehetjük a napszemüveget! De nem eszik ilyen forrón a kását. ?
A számlát és a javaslatokat feltöltöttem az oldalra. Azonnal jött a válasz, hogy köszönik szépen, de legyek szíves a javaslatot is feltölteni, anélkül nincs kifizetés. Óhogyaza! Tehát mégsem jó az ambuláns lap. De ha kérik, biztos van saját nyomtatványuk. Újra megnéztem, és tényleg! Megtaláltam. Kinyomtattam, de nem volt benne egyértelmű valami, hát felhívtam az ügyfélszolgálatot. Pikkpakk segítettek, és két nap után a számlámon volt a pénz.
Hozzáértő, kedves és udvarias munkatársak dolgoznak a Prémium Egészségpénztárban és megvan a kellő rugalmasság is! Köszönöm!