A születési dátumom alapján az Y-generációhoz tartozom, egy internetes kvíz szerint pedig a lelkem mélyén digitális bevándorló, tehát X-generációs vagyok.
Az igazság az, hogy nem beleszülettem az internet világába, hanem már kamasz voltam, amikor a háló elkezdett teret nyerni magának. Fiatal felnőtt voltam már, amikor elkezdtem valódi érdeklődést mutatni a számítógépek világa iránt, de ha őszinte akarok lenni magammal, akkor ez nagyrészben még csak arról szólt, hogy az egyetemen elkezdtem informatikus hallgatókkal is barátkozni. ? Meg persze nagy hévvel próbáltam kiaknázni az abban az időben még csak betárcsázós internet kínálta lehetőségeket. Először kapcsolatteremtésre és -tartásra használtam, aztán egyre szélesebb lett a paletta: online raktam össze az egyetemi órarendet, e-mailben küldtem el a beadandókat, elkezdtem netbankolni, a repülőjegyeket, szállásokat a neten foglaltam... Ebbe a sorba lépett be az egészségpénztár.
Amikor elkezdtem ismerkedni a Prémiummal, azonnal feltűnt, hogy mennyire ráálltak az online ügyintézésre. Egyáltalán nem kellett személyesen megjelennem egy ügyfélszolgálati irodában, hanem mindent elintéztünk telefonon. Amikor pedig egy probléma megoldásához eredeti papírokra volt szükség, azt is nagyon gyorsan, postafordultával elintézték.
Ha valaki tag szeretne lenni, akkor regisztrálnia kell az ügyfélportálra. Ez egy nagyon jól kialakított, átlátható felület, rengeteg funkcióval. Talán sokan nem tudják, de a csodásítás, vagyis a bankkártya és az egészségkártya összekapcsolása is elintézhető ezen a felületen keresztül, személyes ügyintézés nélkül. Mit tud még az oldal?
Mindent, amit egy ekkora ügyfélbázissal rendelkező internetes portálnak tudnia kell. A neten keresztül követni tudjuk a számlatörténetet, az adókedvezmény összegének alakulását, igényelhetünk különböző biztosítási csomagokat, mi több: az összes közeli hozzátartozót is be tudjuk vonni a biztosítottak körébe. A postai sorban állásra fordított idő helyett pedig már online is feltölthetők a gyógyszertári számlák!
Akik már egészségpénztári tagok, azok tudják, hogy az egészségpénztári számlára több módon lehet pénzt tenni: átutalással vagy bankkártyás fizetéssel. Ezen belül mindkettőnél lehet beállítani rendszeres befizetést. Az átutalásnál a banknak adjuk a megbízást, majd az minden egyes utalásnál levonja az összeg után a járulékos (tranzakciós és banki) költségeket. Ahhoz, hogy ez a pénz a zsebünkben maradjon, a megoldás, ha a Prémium ügyfélportálon keresztül rendszeres bankkártyás fizetésre adunk megbízást. Ennek ugyanúgy nincs költsége, mint amikor a boltban kártyával vásárolunk valamit. Mindehhez csak néhány kattintásra van szükség, ki gondolta volna?
Ha kötöttünk valamilyen biztosítást az oldalon (a Védőháló szinte kötelező, hiszen 85 Ft-ért olyan szolgáltatásokat nyújt, amire bármikor bárkinek szüksége lehet, de a többi csomag is nagyon hasznos) és valamelyik szolgáltatásra van szükségünk, akkor online fel tudjuk venni a kapcsolatot az ellátásszervezővel is. Az egészségügyi szolgáltatások igénybevételéhez előre fel tudjuk tölteni a leleteinket, és a teljes orvosi dokumentációt, így mire oda kerül a sor, hogy telefonon egyeztessenek velünk, már minden velünk kapcsolatos információ birtokában vannak. Elég profi, ugye?
Minden egy helyen
A Prémium online felületét folyamatosan fejlesztik, mindig igazodva az aktuális helyzethez és igényekhez. A tavalyi karantén alatt például aki szerette volna, annak lehetősége volt videókonzultációra is: a szakorvosokhoz a portálon keresztül lehetett időpontot foglalni online tanácsadásra. Ekkor volt először elérhető a számlák feltöltésének lehetősége a posta tehermentesítése céljából. Jó hír, hogy most újra fel lehet tölteni a számlákat, igaz, egyelőre csak a termékekről szólókat, de elképzelhető, hogy hamarosan a szolgáltatók számláit sem kell postán beküldenünk.
Szeretem, hogy minden információt egy helyen meg tudok találni. Mielőtt még azt hinnék, hogy teljesen elfogult vagyok a Prémiummal kapcsolatban, akkor elmondom, hogy azért egyetlen dolgot mégis hiányolok, ez pedig a számlatörténet exportálásának a lehetősége excelbe vagy CSV fájlba. Szeretem könyvelni a pénzügyeimet, így sokkal egyszerűbb lenne számomra az adminisztráció, de ez már csak a cseresznye lenne a torta tetején lévő habon, én pedig nem vagyok telhetetlen. Amúgy sem szeretem annyira a koktélcseresznyét. ?
Mi van akkor, ha még nem vagyunk tagok, és annak eldöntéséhez, hogy szeretnénk-e azok lenni, további információkra van szükségünk az egészségpénztár működésével vagy szolgáltatásaival kapcsolatban? Azon kívül, hogy már elolvastuk az összes, ezzel kapcsolatos releváns információt a Prémium weboldalon, tehetünk még egy dolgot. Használhatjuk a chat-et! Amit én személy szerint kifejezetten imádok. ? Mire jó ez a szolgáltatás? Amikor kérdésünk van, de nem vagyunk olyan helyzetben, hogy telefonálni tudjunk, az EP online felületén keresztül - egy ügyintéző segítségével - néhány percen belül választ kaphatunk az ott feltett kérdésre. Azonnal. Ennél nem kell jobb.
Ha a fentiekből nem derült volna ki, most elárulom, hogy szerintem tényleg a Prémium Magyarország leginnovatívabb egészségpénztára, és biztos vagyok benne, hogy a jövőben is számos olyan szolgáltatással rukkolnak majd elő, ami megkönnyíti majd az életünket.