Kerüld ki a várólistákat a Védőhálóval!

A férjemnek hónapok óta fájt már a válla, az orvos meglátogatását azonban csak húzta-halasztotta.



Ebben a járványhelyzetben nem szívesen megy különféle vizsgálatokra az ember, csak akkor, ha nagyon sürgős problémája van. Egy ilyen dologgal általában először a röntgenre küldenek, aztán valószínűleg fizioterápiára is. Igen ám, de a fizioterápián rengeteg az ember, a tömeget pedig kerülni kellene. Sokáig hezitált hát, hogy mi legyen. Egy szó, mint száz, végre elment orvoshoz.

Ahogy várható volt, jött a röntgen és a terápia. Végigjárta az ilyenkor szokásos tíz alkalmat, utána kivárt néhány hetet. Hogy miért? Mert a kezelések után várni kell, hogy meglegyen a kellő hatás. Ez nála elmaradt, ezért vissza kellett mennie az orvoshoz. Mi legyen a következő lépés? Jött a szteroid injekció. Szuper! Neki elmúlt a vállfájása, én pedig visszakaptam a vállpárnámat! ? Sajnos korán örültünk. Két nap múlva újra jött a fájdalom. Most mi legyen? Vissza az orvoshoz, aki MR-vizsgálatot rendelt és két helyre is írt beutalót, hogy oda menjen, ahol a leghamarabb fogadják, mert mindenhol óriási a várólista.

Az első helyen, ahol állítólag hamarabb fogadnak, napokig nem vették fel a telefont. Türelmes ember vagyok, de feladtam. Megpróbálkoztam a másik hellyel. Folyamatosan hívtam őket, de nem vették fel, majd mikor mégis sikerült valakivel beszélnem, azt mondta, hogy az időpont november vége. Mivel örültem, hogy végre sikerült elérni valamit, elfogadtam az időpontot. Ekkor kiderült, hogy hiába. Elkérte a TAJ számot, utána közölte, hogy nincs benne a rendszerbe, úgyhogy hívjam a regisztrációt, regisztráljam a férjemet és utána hívjam őket vissza, hogy rögzíthesse az időpontot. Ám a telefont persze a regisztráció sem vette fel.

És ekkor jött az isteni szikra: hiszen én EP tag vagyok, és biztosításom is van, ami lehetővé teszi, hogy az MR vizsgálatra néhány nap alatt kaphassak időpontot! Ráadásul nem csak én élhetek ezzel a lehetőséggel, hanem a biztosított családtagjaim is, mindezt egy elég csekély, havonta fizetett biztosítási összegért cserébe!

Ettől kezdve felgyorsultak az események. Előszőr is mivel a férjem nagykorú ?, ezért először küldtem neki e-mailben egy egészségpénztárhoz történő regisztrálásra szóló invitációt, innentől pedig már saját magának intézhette a vizsgálat igénylését. Hogyan? Először a menüben nagyon egyszerűen megigényelte a vizsgálatot. Ahhoz, hogy tovább tudjon lépni, fel kellett töltenie a vizsgálatot indokló ambuláns lapot és az MR beutalót. Következő lépésként hogy meg kellett adnia 5 időpontot (leghamarabb az igénylés 2. napjától számítva) és kiválasztani azt a rendelőt, ahová menni szeretne. A pénteki igénylést követően hétvégén kapott egy e-mailt, hogy az általunk megadott 5 időpontból az elsőben várják a választott helyszínen, ahova az időpont előtt 20 perccel kell majd megérkeznie. Ha mégsem felel meg a megadott időpont, akkor az emailben lévő telefonszámot használva 48 órán belül felveheti a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Mivel az első időpont végül mégsem volt jó nekünk, ezért valóban éltünk a felajánlott lehetőséggel, felhívtuk a megadott telefonszámot, és megváltoztattuk az időpontot. Szerencsére minden nagyon flottul ment.

Végre kiderült, hogy mi a baja a férjem vállának, és annak megfelelő kezelést tud kapni. Ráadásul, ha hamarabb jutott volna eszembe ez a lehetőség (hogy van egy ilyen biztosításom az egészségpénztárnál), akkor még azt a rengeteg időt is megspórolhattam volna magamnak, amit a telefonálással töltöttem el.