Piacvezető lett a PRÉMIUM

Helycsere az első helyen, további koncentrálódás az egészségpénztári piacon


Miközben az egészségügyi magánkiadások folyamatosan emelkednek és 2019-ben várhatóan megközelítik az 1000 milliárd forintot, az egészségpénztárak növekedése a kedvezőtlenül alakult szabályozás miatt ezt nem követi. 

A 2010-es évek elején még 50 egészségpénztár volt jelen a magyar piacon. A pénztárak taglétszáma és díjbevétele 2012-ben érte el a csúcsát, akkor közel 1,1 millió pénztártag számlájára, több mint 52 milliárd Ft került elhelyezésre. A cafeteria rendszer többszöri átalakítása azonban nem kedvezett a szektornak. Új államilag preferált juttatások jelentek meg, mint a SZÉP kártya, az Erzsébet utalvány, ill. a cafeteriából választható készpénz juttatás. 2019-re a kedvezően adózó béren kívüli juttatások körében a SZÉP kártya egyedül maradt. Ezzel párhuzamosan az egészségpénztári bevételek forrása is átalakult. A munkáltatókkal szemben egyre többen fizettek be a pénztárakba magánszemélyként. A korábban jellemző munkáltatói dominancia megfordult és 2018 végére, már a bevételek 62%-át az egyéni befizetések adták. 2013 óta a pénztári tagdíjbevételek stagnálnak, ill. kissé csökkennek. Az MNB adatai szerint 2018. végére 1 millió 50 ezer pénztártag nem egészen 50 milliárdot fizetett be maga vagy munkáltatója révén egyéni számlájára.

A piac folyamatosan koncentrálódott, 21 szereplő maradt állva. 


A PRÉMIUM az AXA csoportból történt 2014-es kiválása óta nem követi a trendet. Az elmúlt 5 évben megkétszerezte tagjainak számát, bevételeit és vagyonát. Végül a Medicina pénztárral való egyesülésével április 1-én Magyarország legnagyobb egészségpénztára lett, mely több mint 290 000 tagjával és 14 milliárd forintos vagyonával minden tekintetben piacvezető.


A pénztár véleménye szerint: Az intenzív növekedés csak részben köszönhető más pénztárak (Navosz, Honvéd, Wellness, Medicina) beolvasztásának. Legalább ugyanennyit jelentett, hogy sikerült felkelteni új, egyéni ügyfelek érdeklődését. A PRÉMIUM egyszerűvé, érthetővé, könnyen elérhetővé tette a tagok számára az egészségügyi költéseik után járó 20%-os adókedvezményt. Innovatív megoldásaival (bankkártyás befizetés lehetősége, mobilalkalmazás, az egészségpénztári kártya összekötése bankkártyával) meghatározta a piac fejlődési irányát. Tízezrek döntöttek a pénztár mellett, hogy használhassák a csak itt hozzáférhető szolgáltatásokat.

Forrás: MNB statisztikai idősorok, Prémium Egészségpénztár
Megjegyzés: 2019* becsült adatok


Az egészségügyi kiadások finanszírozása mellett ugyanannyira fontos, hogy egészségpénztárként az ellátásban is segítséget nyújtson. A Swiss Medical-al stratégai partnerségben jelenleg két Swiss-PRÉMIUM egészségközpontot működtet és az UNION Biztosítóval egy második generációs ellátásszervezőt hozott létre.



A PRÉMIUM ügyfelei 2019-ben várhatóan 2,5 milliárd forintot igényelnek majd vissza adójóváírás formájában és élvezhetik egy korszerű, törődő egészségpénztár gondoskodását.

bankkártyás befizetés ügyintézés mobilalkalmazás szolgáltatókereső webáruház